یحیی زاده ورود افراد سیاسی به نهادهای فرهنگی را خطرناک دانست

برخی معتقدند حبیب کاشانی یکی از افراد وابسته به جریان (ا.م) در بدنه دولت است

عضو کارگروه تربیت بدنی مجلس با اشاره به گزینه‌های مطرح برای ریاست وزارت ورزش و جوانان، تأکید کرد: اغلب تغییر و تحولات اخیر در دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی بوده‌است و امروز نیز برخی تلاش می‌کنند تا افراد سیاسی و غیرورزشی را وارد وزارت ورزش و جوانان کنند.


"سیدجلال یحیی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه در تغییر و تحولات اخیر دستگاه‌های فرهنگی افراد سیاسی در رأس برخی مناصب قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: جریانی در دولت در تلاش است تا گزینه‌های سیاسی و مورد نظر خود را وارد دستگاه‌های فرهنگی کند و وزارت ورزش و جوانان نیز یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های مدنظر این جریان است.


نماینده مردم تفت و میبد ورود افراد سیاسی به نهادهایی مانند سازمان میراث فرهنگی و وزارت ورزش و جوانان را خطرناک توصیف کرد و گفت: در تغییر و تحولات جدید، بدترین نوع افراد سیاسی، یعنی افراد سیاست‌باز وارد نهادهای فرهنگی شده‌اند و درباره وزارت ورزش و جوانان نیز برخی تلاش می‌کنند تا چنین افرادی را به عنوان وزیر این وزارتخانه مطرح کنند.



در تغییر و تحولات دستگاه‌ها، حرف آخر را یک فرد می‌زند


یحیی‌زاده با اشاره به تغییر و تحولات اخیر در دستگاه‌ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، تصریح کرد: در تغییر و تحولات چند ماه اخیر در دستگاه‌های دولتی، حرف اول و آخر را تنها یک فرد زده است و نظر و خواسته این عضو هیئت دولت بوده که نحوه تغییر مناصب را در دستگاه‌ها رقم زده است.


عضو فراکسیون روحانیون مجلس اعمال نظر (ا.م) در تغییر و تحولات دستگاه‌ها را مسلم دانست و گفت: به نظر می‌رسد در معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان نیز افرادی که به (ا.م) و خواسته‌ها و خط فکری وی نزدیک‌تر باشند شانس بیشتری برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ازسوی دولت دارند.



سابقه مدیریت کاشانی در پرسپولیس رضایت‌بخش نبوده است


عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به مطرح شدن "حبیب کاشانی" به عنوان یکی از گزینه‌های معرفی شده برای وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: نام کاشانی به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای وزارت ورزش و جوانان در کنار "علی سعیدلو" و "محمد علی آبادی" و نیز گزینه‌های پیشین مطرح شده و مذاکراتی نیز درخصوص برنامه‌های احتمالی برای این وزارتخانه انجام گرفته است.


یحیی‌زاده سوابق مدیریتی کاشانی در پرسپولیس را ضعیف و نامطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مجلس حق دارد در بررسی وزیر پیشنهادی وزرات ورزش و جوانان، با توجه به معیارهای مدنظر و نیز سوابق و تجربیات مدیریتی و مربوط شخص معرفی شده، نظر خود را اعلام کند و درصورتی که کاشانی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شود، سوابق مدیریتی وی به دقت بررسی و در نظر نهایی مجلس شورای اسلامی اعمال خواهد شد.



معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن روز یک‌شنبه مجلس بعید است


یحیی‌زاده با اشاره به گمانه‌زنی‌های پیشین مبنی بر معرفی وزیر ورزش در هفته جاری، اظهار داشت: با توجه به تحولات صورت‌گرفته و اخبار غیررسمی، بعید است که وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان فردا - یک شنبه ۸ خرداد ۹۰- به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.


با جدی شدن معرفی فرد پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی، حبیب کاشانی اصلی‌ترین گزینه مطرح شده برای وزارت ورزش و جوانان است که به گفته برخی، برنامه‌ها و ایده‌های خود را نیز درباره نحوه مدیریت این وزارتخانه ارائه داده است. هر چند کاشانی پیش‌تر اعلام کرده بود که در دولت دهم مسئولیت نخواهد پذیرفت اما هم اکنون نام وی به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مطرح برای وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است.


برخی معتقدند حبیب کاشانی یکی از افراد وابسته به جریان (ا.م) در بدنه دولت است و از جانب همین شخص به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده و حمایت می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا